Arjen Nanninga heeft in de afgelopen 15 jaar in het onderwijs al heel wat verschillende dingen gedaan. Na een opleiding geschiedenis en een master onderwijswetenschappen heeft hij vijf jaar gewerkt in het vmbo als docent en zorgcoördinator. Daarna een interessante zijstap gemaakt naar directeurschap op een PO, waar voltijds hoogbegaafdenonderwijs werd gegeven. De afgelopen zes jaar heeft hij als afdelingsleider gewerkt op een eigentijdse VO-school. Arjen heeft een enorme passie voor onderzoek en het vertalen van theoretische inzichten naar de praktijk. Vraagstukken waar Arjen graag mee aan de slag gaat hebben betrekking op onderwijsontwerp, toetsbeleid, determinatie en kansengelijkheid.
Hanneke de Graaff heeft als docent aardrijkskunde 20 jaar geëxperimenteerd met het ontwikkelen van vakoverstijgend onderwijs. Met haar team ontdekte ze een jaar of 8 geleden Design Thinking: een werkwijze om samen creatief uitdagingen op te lossen. Het betekende een omslag in ons denken over onderwijs: we gingen steeds meer uit van mensen en wensen en waren trots op tastbare vernieuwingen.
Samen met collega’s heeft ze de Challenge Game ontwikkeld, een uitgebreide set van tools om het Design Thinking proces te doorlopen.
Sinds kort werkt Hanneke bij Nivoz aan het sterken van de pedagogische opdracht van scholen. Het creëren van onderwijsomgevingen waarin kinderen kunnen laten zien dat ze een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de wereld, is haar passie.
Rianne is van oorsprong docent maatschappijleer en maatschappijwetenschappen, later uitgebreid met een bevoegdheid voor Nederlands. Op haar tweede school verloor zij haar hart aan het concept waarbij verbondenheid, eigenheid en autonomie de kernwaarden vormden. Op deze, toen nog vers opgerichte school, met leerpleinen, thematisch onderwijs en veel ruimte voor subjectificatie, bouwde zij mee aan de bovenbouw. Na tien jaar was de school verworden tot een krachtige leeromgeving, mede door de intensieve samenwerking in de leerjaarteams en de autonomie die de teams ervaarden bij het vormgeven van het onderwijs. En voor Rianne gold dat zij een rugzak vol had verzameld met rijke ervaringen en veel kennis over verschillende facetten van het onderwijs. En dus trok zij verder, via een rol als teamleider en daarna examensecretaris naar haar huidige werk als trainer en adviseur voor Toetsrevolutie, De Onderwijsarchitecten en Stichting leerKRACHT. Over haar ervaringen met leerpleinen schreef zij samen met Tjitske Bergsma het boek Nieuwe Onderwijsruimte. Een praktisch handboek dat handvatten geeft voor de vraag ‘hoe doe je dat nou goed, werken op een leerplein?’
Masja Mesie werkt sinds 2012 als trainer en onderwijsadviseur in het VO. Zij schreef ook mee aan verschillende praktische handboeken met werkvormen voor het talenonderwijs. Tot 2012 werkte zij 17 jaar als docente Frans op verschillende VO scholen. Op dit moment verzorgt zij voor Toetsrevolutie een aantal trajecten op het gebied van formatief handelen & onderwijsontwerp. Daarnaast ondersteunt zij regelmatig mvt secties bij het (her)ontwerp
van hun doorlopende leerlijnen en bij het versterken van hun sectiecultuur.